2009. január 23., péntek

Legjobb popzenék - Talk Talk: It's My Life


Aki már (még) élt a 80-as években, biztos emlékszik arra a videóklipre, ahol Mark Hollis, a Talk Talk frontembere egy londoni telefonfülke előtt fura módon viselkedett, sapkáját húzogatta a fején és megcsodálhattuk szépségesen elálló füleit :)) A videóklip címe az volt, hogy Such a Shame, vagyis Micsoda szégyen. Én már akkor imádtam őket, és az énekest is az elálló füleivel, szerintem haláli aranyos figura volt, és maga a zene is újdonságnak hatott abban az időben. Úgy is mondhatjuk, hogy a Talk Talk a 80-as évek újhullámos bandáinak egyike volt.

Az angol nemzetiségű zenekar 1981 és 1991 között volt aktív, az általam most bemutatott It's My Life (Ez az életem) 1984-85-ben volt sláger. Talán ez volt a legsikeresebb nótájuk. És persze nincs olyan jó nóta, amit ne dolgoztak volna fel... A No Doubt Gwen Stefani-val az élen nemrégiben újra "eladhatóvá tette" az eredetit. Nem rossz, de én maradok a Talk Talk-nál.


4 megjegyzés:

  1. Az újhullámos bandák közül a Duran Duran, Talk Talk kimagaslóan jók (utóbbi egyébként előbbi előzenekaraként kezdte). A Talk Talk a '80-as években zeneileg szintipopos, de a szövegei szerintem jócskán túlmutatnak az akkori trendeken. A G. Stefani féle verziót hallva erősen törtem a fejem, hogy "de ismerős, de ismerős", ki is az eredeti előadó? Fel nem foghatom, hogy a Talk Talk hogy nem jutott eszembe... Hétvégén sok-sok év után hallottam a Neo Rádióban a Such a Shame-et és beleborzongtam; 11-12 éves koromban hallottam először, amikor sláger volt és első hallásra beleszerettem, azóta is imádom! És ennek már cca. 25 éve... Még az internet előtti időkben, a dal hallatán, vagy bármikor, ha eszembe jutott, nekem is azonnal beugrott a sapka-ujjatlan kesztyű párosítás, a szövegét magát csak most kezdtem felfedezni és teljesen másként értelmezem, mint korábban (ez természetes, igencsak túl vagyok a kamaszkoron). Jó, hogy feltetted őket is, szerintem alig van valaki, aki még emlékszik rájuk. Köszi! Üdv.: Gabi

    VálaszTörlés
  2. Kíváncsi volnék, a mai előadók közül kinek a számait fogják hallgatni 25 év múlva...
    Köszi a kommentet, örülök, hogy Te is szereted őket :)

    VálaszTörlés
  3. A felvetés költői. El is kell rajta gondolkodni rendesen.. :)
    Igen, szeretem őket, a The Colour of Spring-ről is adtak egy dalt szombat délután. Hihetetlen, de örülök nagyon, így újra előkaparom őket én is :)
    Jó az oldalad, igényes, tetszik. Végre valaki, aki tud helyesen írni!

    VálaszTörlés
  4. Bocs, bár nőileg eléggé ott vagyok,a zenében, azért kamaszkorom Talk Talk popzenéjével nem volt baj.
    Nyilván nem egy ELP, meg nem Pink Floyd,de szerintem az akkori besorolásával nincs baj, sőt!!

    VálaszTörlés